Dolores Claiborne de Stephen King Recenzie

Buna tuturor!
Dupa cum va spuneam si in articolul precedent, am cumparat multe carti scrise de King, care abia asteapta sa fie lecturate.
Cea de-a doua care mi-a cazut in mana a fost Dolores Claiborne, care m-a uimit cu sinopsisul ei, un sinopsis intrigant. Aceasta a fost cea mai buna carte pe care am citit-o de la King pana acum, fiind un roman povestit din perspectiva lui Dolores Claiborne, o femeie care se hotaraste sa marturiseasca tot ce a comis in aceasta viata, cum si-a omorat sotul si cum a avut grija de Vera Donovan.

Produs publicat in 2009 de NemiraData aparitiei: Octombrie 2009Format: 165 x 245Tip coperta: CartonataNumar pagini: 240

Descrierea facuta de editura:


Romanul lui Stephen KingDolores Claiborne s-a clasat pe locul intai in topurile de vanzari ale New York Times si Publishers Weekly. De asemenea, romanul a fost ecranizat in 1995 cu Kathy Bates si Jennifer Jason Leigh in rolurile principale.A aparut in anul 2009 la editura Nemira
Locuitorii din Little Tall Island au asteptat treizeci de ani sa afle ce s-a intamplat in acea zi intunecata de iulie, ziua eclipsei totale de soare, cand sotul lui Dolores Claiborne a murit. Dar politia doreste sa afle ce s-a intamplat ieri, cand Vera Donovan, batrana senila dar foarte bogata pe care o ingrijea, a murit in conditii suspecte.Tinuta in interogatoriu o noapte intreaga, Dolores Claiborne marturiseste: „Tot ce-am facut a fost din dragoste.“

Parerea mea

Dupa cum am mai spus, Dolores Claiborne a fost cartea mea preferata de la King, fiind misterioasa, intriganta, dar nu horror, cel putin nu pentru mine. Aceasta carte cuprinde marturia lui Dolores data la sectia de politie,  atunci cand este acuzata ca ar fi omorat-o pe Vera Donovan, o femeie batrana si bogata de care avea grija. Inca de la inceput spune ca nu a omorat-o pe Vera, insa l-a omorat pe sotul ei, Joe St George. Firul narativ de cuprinde inca de la primele pagini, dorindu-ti sa afli cum si de ce si-a omorat Dolores sotul, dar si cum a murit Vera de fapt. Ce-i drept, inceputul este mai plictisitor, insa dupa pagina 50 cartea nu poate fi lasata din mana. Si la aceasta carte am remarcat cuvintele vulgare si descrierile indecente, care m-au deranjat destul de mult, dar am zis ca acest lucru sa nu afecteze rating-ul pe care i-l voi oferi. Chiar mi-a placut aceasta carte si o recomand tuturor iubitorilor de mister si crima, dar care nu sunt deranjati de un limbaj vulgar.
Acestei carti i-am acordat nota de 4,5 pe care am rotunjit-o la 5 stelute cu minus.

Etichete: , , , ,