Hotul de carti de Markus Zusak Recenzie

Buna tuturor!
Astazi am pentru voi o recenzie a unei carti destul de cunoscute, Hotul de carti scrisa de Markus Zusak, o fictiune istorica, ecranizata in 2015 cu numele the book thief.
Pentru mine aceasta a fost prima fictiune istorica pe care am citit-o, eu fiind o mare fana a sf-ului, misterului, distopiilor, horror-ului. Cartea este destul e grosuta, iar perioada in care se povesteste este cel de-al doilea razboi mondial, in Germania nazista.

Produs publicat in 2011 de RAOData aparitiei: August 2011Format: 130x200Tip coperta: CartonataNumar pagini: 440

Sinopsis

Este anul 1939. Germania nazista. Tara isi tine rasuflarea. Moartea nu a avut niciodata mai mult de lucru, si va deveni chiar mai ocupata. Liesel Meminger si fratele ei mai mic sunt dusi de catre mama lor sa locuiasca cu o familie sociala in afara orasului München. Tatal lui Liesel a fost dus departe sub soapta unui singur cuvant nefamiliar - Kommunist -, iar Liesel vede in ochii mamei sale teama unui destin similar. Pe parcursul calatoriei, Moartea ii face o vizita baietelului si o observa pe Liesel. Va fi prima dintre multe intalniri apropiate. Langa mormantul fratelui ei, viata lui Liesel se schimba atunci cand ea ridica un singur obiect, ascuns partial in zapada. Este Manualul Groparului, lasat acolo din greseala, si este prima ei carte furata. Astfel incepe o poveste despre dragostea de carti si de cuvinte, pe masura ce Liesel invata sa citeasca cu ajutorul tatalui ei adoptiv, care canta la acordeon. In curand, va fura carti de la incendierile de carti organizate de nazisti, din biblioteca sotiei primarului, si de oriunde le mai putea gasi. Hotul de carti este o poveste despre puterea cuvintelor de a creea lumi. Cu o scriitura superb maiestrita si arzand cu intensitate, premiatul autor Marcus Zusak ne-a daruit una dintre cele mai durabile povesti ale timpurilor noastre.

Parerea mea

Pentru mine a fost o lectura de lunga durata, avand nevoie de o luna sa o termin. Sincer, aceasta carte m-a plictisit uneori si ma miram, deoarece am auzit numai pareri pozitive, am vazut un rating mare pe GoodReads. Cartea este povestita de moarte, care a gasit cartea scrisa de micul hot de carti, Liesel, o fetita ramasa orfana. Mama ei i-a trimis pe cei doi copii intr-o familie adoptiva pe ea, dar si pe fratele ei, insa cel din urma a murit pe drum. Pentru inceput aceasta se va intelege destul de bine cu tatal ei adoptiv, Hans, care o va invata sa citeasca, iar dupa ce va iubi cititul, neavand bani de carti, va trebui sa si fure cartile, de aici provenind si titlul cartii. De aici ne sunt povestiti anii pe care Liesel ii petrece la familia adoptiva, sentimentele pe care le simte. Inceputul este destul de greu, m-a plictisit, iar finalul si-a mai revenit putin, insa nu a fost exceptional.
Pentru mine Hotul de carti a fost o lectura placuta, nu exceptionala, pe care o pot recomanda decat persoanelor pasionate de fictiuni istorice, persoanelor care nu se sperie de un numar mare de pagini si celor care pot fi sensibilizate de o carte. Eu i-am oferit, cu parere de rau, 3 stelute pe GoodReads, cu mentiunea ca voi incerca si filmul pe viitor.

Etichete: , , ,