Buna tuturor!
Fiind un an nou am decis sa fac anumite schimbari pe blog, sa ma axez mai mult asupra lucrurilor importante, asa ca luna viitoare voi face pasul cel mare si ma voi muta pe domeniu propriu, apoi voi posta constant.
Deoarece in ultimul timp blogul meu s-a axat si pe carti, am decis sa adopt si eu acest tip de articol unde va voi prezenta cartile pe care le-am citit pe parcursul unei luni si cartile pe care vreau sa le citesc luna viitoare. Am vazut acest tip de continut foarte mult pe booktube si am zis sa il fac si eu deoarece imi plac videoclipurile de genul.
Wrap-ul Ianuarie
1.Exorcistul William Peter Blatty
Exorcistul a fost prima carte pe care am citit-o in acest an. A abordat subiectul posedarii demonice asupra unei fetite de 11 ani(daca nu ma insel), prezinta si tente religioase, aceasta fiind singura cale de a exorciza spiritul. Pentru inceput doctorii vor crede ca fata sufera de boli mentale, fiind nevoita sa ceara ajutorul multor doctori, dar fara izbanda. Aceasta primeste ajutorul unui preot care incearca sa o ajutute pe fetita. Cu toate ca este o carte horror pe mine nu a reusit sa ma sperie, iar cartea per-total a fost in regula. I-am acordat 3 stelute pe GoodReads si planuiesc sa vizionez si filmul.
2. Blaze by Richard Bachman (Pseudonym), Stephen King
Prima carte Stephen King pe care am citit-o in acest an. A fost o carte thriller, politista, diferita de genul pe care il abordeaza in general. Povestea il urmareste pe Blaze, un urias fara creier, care dupa moarte prietenului sau George doreste sa puna in aplicare planul pe care cei doi l-au faurit.
De aici este povestit modul in care Blaze rapeste baiatul unui cuplu bogat si modul in care incearca sa aiba grija de el. Cartea a fost destul de buna si a primit de la mine 3,5 stelute.
3. Micul Print de Antoine de Saint-Exupéry
O carte micuta destinata tuturor varstelor, chiar daca am auzit ca este de copii. A fost o lectura usoara, simpatica, care ne prezinta povestea micului print care il intalneste pe autorul nostru. Acesta povesteste toate peripetiile prin care trece si despre planetele pe care le-a vizitat inainte de a ajunge pe pamant. Cartea a fost ok, dar nu preferata mea. I-am acordat 3 stelute pe GoodReads.
4. Jane Eyre de Charlotte Brontë
Jane Eyre a fost o carte iesita din zona mea de comfort fiind o carte de dragoste, dar nu una exagerata si siropoasa, o carte echilibrata si placuta. In aceasta carte ni se prezinta povestea lui Jane Eyre, ramasa fara parinti si adoptata de matusa ei care nu o suporta. Dupa ce scapa de matusa ei, ea ajunge eleva, apoi profesoara. Ajunge la conacul din Thronefield care apartine lui Eduard Rochester, un barbat singur de 38 de ani. Aceasta va fii guvernanta fiicei lui, iar in scurt timp cei doi se vor indragosti. De aici ne este prezentata povestea lor, cu suisuri si coborasuri, o poveste emotionanta si trista. A fost o lectura placuta careia i-am acordat 4 stelute pe GoodReads.
5. Infernul de Dante Alighieri
O carte cu un subiect minunat, dar cu o exprimare greoaie si in versuri. Mi-a placut extrem de mult mesajul pe care a incercat sa il transmita, insa nu l-am putut intelege in totalitate. Ne este prezentat drumul unei persoane in iad, terorile care se afla acolo, ilustrate minunat. Dar dupa cum am spus, cartea este de nivel inalt, insa sper ca in viitor sa ma reintorc la ea si sa o inteleg pe deplin. I-am acordat 3 stelute.
6. The Shining de Stephen King
A doua carte Stephen King citita in acest an, insa nu ma pot declara o mare fana a stilului sau. Pe de-o parte imi plac temele abordate, insa pe de-alta parte urasc limbajul indecent care se regaseste in majoritatea operelor sale. Din fericire in Shining acesta aproape ca lipseste, lasand sa iasa la lumina o actiune de nota 10, extrem de bine gandita. Subiectul abordat este cunoscut de toti, cartea fiind si ecranizata. Acestei carti i-am acordat 5 stelute.
7. Jocul lui Gerald de Stephen King
Am continuat luna cu o alta carte marca Stephen King, probabil cea mai proasta din cele pe care le-am citit de la el. Cartea are un plot interesant, sotia legata de pat cu catuse, sotul mort, un horror psihologic, dar care a fost stricata, in opinia mea, de amanuntele inutile si extrem de dezgustatoare. Pe viitor as dori sa vizionez si filmul aparut anul trecut pe Netflix. I-am acordat 3 stelute.
8. Ciuleandra de Liviu Rebreanu
Inca odata am fost cucerita de stilul lui Liviu Rebreanu in opera sa Ciuleandra. Firul narativ incepe atunci cand Puiu o omoara, din greseala, pe Madalina, sotia sa. Deoarece facea parte dintr-o familie bogata, tatal sau nu a vrut ca fiul sa ajunga la inchisoare, incercand sa il interneze la un spital de nebuni, de unde ar fi trebuit sa scape, sa fuga in afara tarii, iar apoi sa se intoarca cand lucrurile se vor uita. Insa doctorul care il evalua ii va pune bete in roate. Liviu Rebreanu gaseste de fiecare data un final potrivit pentru protagonist. I-am acordat 4 stelute.
9. Portretul lui Dorian Gray
O carte clasica care pe mine m-a cucerit. Aceasta carte urmareste viata lui Dorian Gray, un tanar frumos, caruia i s-a facut un portret. De cand s-a imprietenit cu lordul Henry, atitudinea sa, dar si sufletul i s-au schimbat radical. In gluma, acesta face un pact cu diavolul pentru tinerete, iar tabloul va absorbi rautatile si anii care se revarsa asupra sa. I-am acordat 4 stelute pe GR.
10. Paradisul de Dante
A doua carte scrisa sub forma de poezie pe acest an si scrisa tot de Dante. Paradisul se aseamana in stil in Infernul, acelasi om viu calatoreste prin Rai, fiind calauzit de Beatrice. Nu am inteles prea multe din aceasta carte, este o lectura grea si avansata. I-am acordat 3 stelute.
TBR Februarie
- Domnisoara Christina de Mircea Eliade
- Cimitirul Animalelor de Stephen King
- Arena 13 #1 de Joseph Delaney
- Romeo si Julieta de W. ShakespearE
- Cainele de teracota
- EndGame #1
- Maitreyi de Mircea Eliade
- Sabia de sticla de Victoria Aveyard
Cam acestea au fost cartile pe care le-am citit in ianuarie. A fost o luna productiva, am descoperit carti bune si foarte bune. Sper ca voi reusi sa citesc si cartile pe care mi le-am propus pentru luna februarie, dar asta o sa aflati in urmatorul wrap-up.
Etichete: carte, carti, tbr, wrap-up